autor hry: Frog
Pravdou jest, že nenalezneš ničehož odpudivějšího nad ona monstra, vědmáky zvaná, kterážto stojí proti vší přirozenosti, neb jsou zplozenci ohavného bosoráctví a démonů vzývání. Jsouť lotry beze cti, svědomí a zábran, pravými stvůrami pekel, pouze krveprolévání schopnými. Proto není pro vědmáky místa mezi lidmi. Bezdr Morhen pak, jež jest peleší těchto vražedníků, místem, kde své zvrhlé rejdy provádějí, musí býti smeteno z povrchu zemského a místo, na němž stálo, nechť je posypáno solí a salnitrem.
Anonymus:
Monstrum čili Vědmáka vypodobnění
Vysoko v pustých horách na severu Temerie stojí zaklínačské hradiště Bezdr Morhen. Zpoza jeho zdí se ozývá třesk zbraní, údery, pády, výkřiky… To se zde mladí zaklínači a zaklínačky učí svému budoucímu řemeslu. Na jejich výuku dohlížejí zkušení velmistři zaklínačských škol.
Výcvik na zaklínače je náročný. Mimo fyzického tréninku a umění boje s mečem, musí zaklínač zvládnout i přípravu lektvarů, naučit se magická znamení a přežít zkoušku trav. Po absolvování zkoušky medailonu, dostanou stříbrný meč na zabíjení nestvůr a mohou se vydat do světa.
Každodenní život na hradišti je narušen, když na Bezdr Morhen přijíždí král Temerie Frogest se svojí královskou družinou. Král má pro zaklínače náročný úkol, který zvládnou jen ti nejlepší.
Po výcviku se zaklínači spolu s králem vydávají na dlouhou cestu do hlavního města Temerie Wyzimy. Během cesty čeká na zaklínače spoustu zkoušek, při kterých využijí svoje získané dovednosti. Musí se vypořádat se zákeřnými Nekkery, s krásnou a zároveň strašlivou Bruxou. Na smetišti musí zabít hnusného Zeugla. Ne všechny příšery je nutné zlikvidovat. Draka stačilo odlákat od cesty přesunutím jeho vajec, nebo Dopplera stačilo včas odhalit. Občas zaklínači se museli vypořádat i s intrikami členů královského dvora, kteří se je snažili využít pro svoje zájmy.
Závěrečný a nejtěžší úkol čekal zaklínače po příchodu do Wyzimy. Králova dcera byla kletbou proměněna na Strygu a král věřil, že se zaklínačům podaří kletbu zlomit a princeznu odčarovat. Aby se jim to povedlo tak museli využít všechny své zaklínačské dovednosti a přečkat noc v kryptě se Strygou(princeznou). Tento náročný úkol a zlomit kletbu se podařilo pouze zaklínačské škole Kočky.
Král byl po vysvobození své dcery nadšen a tak uspořádal pro všechny zaklínače bál a hostinu na oslavu. Po hostině se sešli členové královského dvora, aby rozhodli, která zaklínačská škola byla při plnění úkolů nejschopnější a má se stát nástupcem školy Vlka. Po tajném a těsném hlasování nejvíc hlasů dostala škola Medvěda. Tak se zaklínači ze školy Medvěda usídlili na Bezdr Morhen a po budoucí léta dbali o to, aby v Temerii, už nikomu neškodily stvůry a Zlo.
Je se čeho bát. Protože vždycky, vždycky bude existovat temnota. A vždycky se bude v temnotě skrývat Zlo, vždycky v ní budou tesáky a drápy, vražda a krev. A vždycky budou zapotřebí zaklínači. Aby se objevovali všude tam, kde budou užiteční. Tam, odkud se nese volání o pomoc. Aby přispěchali s mečem v ruce. S mečem, jehož lesk proniká temnotou, jehož záře rozhání stíny.
Zaklínač Geralt z Rivie
Po hrdinských činech zaklínačů zbyly jen vzpomínky a balada od trubadůra Petrigolda
Je tolik smutného v mém srdci najednou Slunce nad hlavou, přesto kráčím tmou Povím vám příběh, jež jsem často vyprávěl Jak z pohádky zněl, přesto strach z něj šel. R: Vyhýbám se lidským touhám Jako zaklínač jsem znám A že jsem odlišnej, tak nikam nejsem zván A až své meče jednou odložím a nohy na stůl dám Tak ač všem jenom pomáhám Tak zase budu sám. Tam kam nikdo nechtěl, jsem pevným krokem šel Kde by jiný pad, začínám se smát O mojí odvaze si tiše povídaj Ať už král či kmán, tak mě každý znal R: Vyhýbám se lidským touhám… Tak já vám tu zpívám, a když večer slunce spí Otázka má zní, tiše smutně zní Proč když já zachránil vás a pomoct vám pak chtěl Zas bez odměny šel i tys zapomněl R: Vyhýbám se lidským touhám